Blogger Layouts

Monday, October 10, 2011

merapu meraban....

sekarang jam 11.47 malam
dalam beberapa minit lg dh masuk hari selasa,.11.10.11
bosan betol mlm nih,.td aku dh on9,.tp xde pape nk buat,aku bukak la semula lapy nih..
aku on9 tagged..mcm biase,.frend request,.msj kt inbox...
dn mcm biase aku aprv je,.tp kt msj,..aku bce je,.aku jrg bls msj org.
lelaki...same je...kadang2,.dh twr hati nk berkwn ngn laki lg..(ek???...jgn pikir nk jd les plak yerk)


bru je pas bce blog kak zura...
xtau la ape mslhnyer,..tp yg psti berkaitan dengn jiwa,perasaan,..yg pasti menyesakkn otak..
dh lumrah idup nih,.mesti akan dilnda masalah...masalah plak mcm2 jenis,.
org meliht kite pada luarnnyer hapy je,..gembire,..senyum meleret2,..
tp....dlm sudut hati?...xde sape tahu kan??
tnpa kite sedar,..kite jd seorg yg terlalu hipokrik..
org tgk kite bhgia ngn pasangn kite,..
tp,.ade org tau ape yg terbuku dlm hati??
ade satu ketika tuh,..kite pndai menasihati kwn tentg hati dn perasaan,.
tp hati sendiri??..hipokrik kan?..


malam2 nih klu duk berjiwang,..memg layan giler habis tahap meleleh la...
klu duk berangan,..lg la meleret2 smpai subuh nnti pon xpe..
tp kan,..kite xkn dpt ape yg kite inginkn...
tp,.ape yg kite dpt,..hargailah.....dn bersyukur...
walaupon dlm 1 sudut hati kite merengek,.knpe msti mcm ni??aku nk mcm tuh,.aku nk mcm ni,.
aku suke yg begitu,.x suke la yg begini....tp..yg begitu,begini,mcm tu,mcm nih,....semuanyer ade hikmahnyer..
..........syukur.alhamdulillah.......atlest,..aku dpt,.dr x dpt....kan?


aku ade kapel,.tp aku rase kosong...
aku ade bf,.tp idup aku mcm single..
aku ade no fon dia,..tp,..name yg aku save no tuh jrg2 je ade msj,.kol...
cmner tuh???..
.....tu,..org yg xpndai menghargai ape yg dh dimiliki.......kirenyer,.dulu sakan duk usha,.bile dh dpt,.biarkn mcm tuh je.....akhirnyer,..org yg diusha ni tetap jgk sendiri...




aku ade rmai kwn lelaki....just kawan ok..
aku duk msj ngn kwn laki yg ini...kejap2 kwn laki yg tu kol aku...
penat....pent duk kuar jalan2 ngn kawan laki yg sorang nih..esok pulak ade date ngn kwn laki yg sorang nih..
aku anggap sume kwn je..xkn lebih k..
1 ketika tuh,..ade pulak sorang kwn nih lebih2 ngn aku,..ajak kapel la,.ajak kwen la..
aish..naek rimas aku...aku nk berkwn je..klu mcm tuh..strt arini,.aku xnk kwn ngn kau lg..pusstop.
.....tu...org mcm mne plak???...kau hapy la rmai laki melayan kau,.kau seronok laki belnje mkn,.tgk wyg,.lg best belnje shoping....jimat poket kau kan??...puas enjoy.....
org mcm nih,..mencri kepuasan hati yg sementara je...tp dlm sudut hati,??...aku snediri pon x paham..
asyik tolak cinta org,.padam muke kau klu dh 26,27,28,29 tahun kau x kawen lg,..jodoh yg jual mhl ngn kau..andartu kau....eeeeeeeeeeee....(ape yg ditulis disini xde kene mengene ngn idup aku k,.aku tulis berdasarkn pengalmn aku je)


aku putus ngn dia..sedey....sumph,..sgt sedey...
tiap2 mlm aku menangis,..aku rase dia jdoh aku..
tp......ini la pengakhiran jodoh yg aku anggap kekal smpai kawen...kot la..
tp..x lame pas putus,...ade la sorang muncul dlm idup aku..
dia usha aku,...buat aku senyum kembali...dia rjin msj aku..kejap2 dia kol
kata2 dia sungguh meningktkn semangt aku semula tuk berpsngn kembali..
biar dulu pon sumpah mati xkn bercenta lg,..kononnyer dh serik bercenta,..laki semua same!!!!
aku benci lelaki!!!...erkkkkkkkkk.....
tp..bg aku..dia nih laki yg laen dri yg laen..buat hati aku tertawan!...
last2..aku kapel ngn dia.....mula2...aku tersgt bhgia....bhgia giler...
tiap2 mlm tido ngn tersenyum je....mimpi pon indh2....
tp...mcm ku harpkn pns smpai ke petg,.tp ribut petir + taufan katrina melnda ditgh hari..
asyik gaduh je....msti ade yg x bersependapat....
tp,..dia terlalu baek ngn aku,..sentiasa jge aku,.bile aku sakit,...pecut kete dh nk smpai satu enam,satu lapan..
wooo..sungguh caring...tp......sebenrnyer..aku x sygkn dia...aku pon xtau..mybe aku msih terkengkn bf aku yg dulu....ye...betol..msih sygkn bf aku yg dulu....tp,.bf skrg sungguh baek ngn aku,..aku x blh nk kecewakn hati org yg terlalu baek ngn aku...
pendapat aku yg pertama= perasaan syg n cinta nih kite x blh nk pkse,.nnti mkn jiwa...mkn dlm woo.
baek aku putuskn hubugn sekrg,sebb aku memg x blh nk syg kau,..aku xnk bina hubugn yg kite bine nih ats dsr kesian kt kau...aku xnk hipokrik ngn diri aku dn diri kau...
pendapat kedua= dia lyn aku dgn baek sgt,...xsalah aku belajar untuk mencintainyer..lgpon,.perasaan syg n cinta nih hadir bile seseorg betol2 take care ngn kite,.ambik tau,.ambik berat,ambik ringan,.semuanye ambik la...kan??...biase la tuh..dh adat,..setiap hubugn nih mne ade sentiasa tenang,.mesti ade psg surutnyer,.cume klu dh gaduh tuh,.xpyh la lame2,.kejap2 udh la...klu asyik gaduh je,..ajk kawen trus,..nnti xde mslh dah la...ek??..betol ke pendapat aku nih???..(lantak la ape aku nk tulis,ni blog aku weh)..ape yg penting,..xpyh la nk duk terkenangkn ngn kisah lame..kesah ngn bf la..klu dia la mr perfect kite,.xde la blh clash skrg kn??..xde aku ade bf laen plak kn??..
.......ape pendapat korang????............




ni luahan hati aku la..kirenyer memg ade kene mengene ngn idup aku la..


aku....kirenyer putus ngn dia dlm 4 bln la kot....
dn..aku jumpe dia...
biase la...benda yg biase berlalu ngn idup aku,..berkenalan ngn lelaki..
dn...aku anggap semuanyer kwn...sebb org tgh bersedey lg kan..bese la tuhh..ayt je lebih...
enth la..aku xpaham ngn diri aku,..mudah pula aku terima dia...
memg mudh juga aku terima dia sebgai psngn aku...aku memg xpaham smpai skrg..
memg hundred percent aku xrase pape perasaan kt dia..
tp...care dia,.lame2 buat aku timbul perasaan rindu,..syg...ade la skit..
lame2 lg,...bertmbh syg...yg pasti,.sehingga sekrg nih,.nk msuk 4bln,.1 kali pon x pernh gaduh..
ok x???.....sumph,.teringin nk gaduh...
klu x penh gaduh,.org akn pikir aku tgh bhgia...tp...
aku mkn hati,..sebb...dia x mcm laki laen,.klu sebut kapel,.msti rajin msj,.kol...
tp dia,..msj???blh kire la bape kali je dia msj..dlm 1 ari,.ade 1je kali dia kol..tuh ade dlm 10minit..
n,..ade jgk 1ari,xmsj,xkol......klu bab bz keje,...memg menyepi la...
yg tuh ok lg la sebb bz keje..tp,.klu x bz keje,bz ape lg????yg ni memg sakit hati,..bz men game gune enset mhl dia tuh..bile aku x thn sakit hati aku kol,.tye buat ape,.xde wtpe pon,.duk men game je..
memg layak la aku panas kan??..ape punyer bf nih??...ade dia tye aku seht x??dh mkn??...
nk tye jgk,.smpai hari ni,..ape dia tau psl aku??tau x ape fav mknn aku??..ape fav kaler aku??
tu la lelaki...lelaki yg x berapa kenl sepnuhnyer......
tp yg buat aku hargai dia,.dia terima semua buruk dn baek aku....ade la 1 rhsia yg tersgt sulit,dia tahu dn blh time aku sepenuhnyer...
biar mcm tuh pon,.aku xtau knpe,.bile aku sembg ngn dia,..bile dia kol,aku hapy sgt,..rasenyer ilang semua kemarahan aku kt dia,.cm tiba2 je semua ape yg terbuku dlm hati aku hilang..aku pon xpham knpe aku cmtu..
so,..klu aku sakit hati,...klu dia kol......memg ilang la sakit tuh....so,...rajin2 la kol aku......
skrg nih...kadang2 aku rase kosong...sunyi,..hati yg sunyi,..klu luarn xde la,.ari2 duk memekik,melolong...
kdg2,klu aku x thn,..menangis jgk aku,..tp,.pas nanges,.rase diri nih bodoh pulak..so,.lame2,..aku buat dek je..wt mcm bese2 je..xpe la..aku paham masa dia bukn semata2 untuk aku je,.dia ade life dia,.ade keje kne buat....tp,.xkn 1,2minit x blh nk msj 1,2keping..kan??...xpe2....its ok...dia memg bz...
soooo......korang dh dpt jawapannyer mcm mane aku ngn dia x pernh gaduh smpai skrg..
memg amat sesuai la aku ngn dia x penh gaduh,sebbnyer dh tulis berjela2 td...kan...
tp,..aku hargai dia ade dlm idup aku,dri xde lgsung kan??..alhamdulillah....


xsabar nk abis prktikal,..nk blajar plak..dh puas keje..biar pon otak dh berkarat nih..
blk kl,.blh la berdating,..hahaha..nk pupuk kasih syg katekn...
jeles tau org ade kapel duk berdating,.aku pon nk dating jgk..


dh pukul 1 lebih nih..bile nk tido??..xngntok lg la yunk...
esok mate pon layu2 kuyu la keje,,,lntk la...
aku sebenrnyer xbape paham aku yg aku taip dr td..
tp,..lantak la..nih blog aku,.suke hati aku la nk taip ape2 pon..
kau jeles,..kau jgn bce,.or kau pon buat blog,kau bahan aku kt blog kau,.
lgpon aku x blh nk mrh kau,sebb tuh blog kau,.....hahahhahaha..
xpuas hati jgk???...ade aku kesah??..........=P


k la..salam..samat pagi..















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...