Blogger Layouts

Friday, April 15, 2011

kenangan dan kehidupan


setiap pertemuan akan diiringini dengn kegembiraan
bila kita pikir kita dah jumpe seseorg yg 'betol'
kite dah cukup bhgia sgt,.dah rase,.kite akn selamanye bersama dia smpai bila2
bina angan2 setinggi langit ke7
namun..panas xsmpai ke petang,.xsmpai tgh hari pon lg dah ribut petir melanda
dan akhirnyer berlakunya perpisahan
apa yang pasti,..tangisan yg terjadi...
kenapa bila bertemu kite sambut dgn senyumn terukir dibibir??
dan kenapa pulak bile berpisah kite akn mengalirkn air mata??
semua nih dinamakan KEHIDUPAN
begitu juga dgn setiap kelahiran kite akn smbut dgn tawa kegembiraan
dan tangisan hiba mengiringi setiap kematian
apa yg tetap tersimpn smpai bila2 tnpa terlupus adalah KENANGAN
dan sebb ia la ada yg menderita jiwanya smpai bila2....
bagi aku,.KENANGAN sesuatu yg sangt membuat aku bahgia
dan aku juga pasti,.kenangn buat aku derita
jika ditanya apa benda yg akan aku selamatkn dahulu jika berlaku sesuatu kehilangan???
aku dengan yakin,.aku akn pegang erat KENANGAN
dan jika ada bertanya,.apa benda yg akan aku buang sejauh2nye dari hidupku???
dan aku pasti yg aku akn campak KENANGAN tuh sejauh yang mungkin..agar tidak nmpk dipandangn aku lg
agar aku tidak merasa hiba lg akn semua detik2 KENANGAN tu..
tapi,apa yang pasti,.aku tidak mahu hidup ditemani KENANGAN dahulu,.
jika aku still lg hidup dengan KENANGAN,.bagaimana aku nk bila KEHIDUPAN yg baru??
so.....selamat tinggal KENANGAN,..kerana kau,.aku belajar tentang KEHIDUPAN yang sebenarnya


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...