Blogger Layouts

Friday, March 4, 2011

ini cerita

salam
haii,korang tgh wtpe tuh??
soalan bodoh free je aku tye
adoi..msti la ngh bce ape aku tulis nih
kan??
hahahahaaha


kebosanan melanda,td smpt la jgk bergosip2 ngn kak zura
tgh ari td gosip psl c putry parasit tuh
amboi..jahat no smpai title cmtuh skali bg kt sidia
bukn aku..bukn aku,..CT ZURA a.k.a CIK NEBBY yg bg title tuh
aku mengiyakn je la..hahahaa

fesbuk tuh je la yg 1,1nyer yg blh buat aku rase epy2
skrg nih idup aku dah x epy da
mujur ade penyelamat fesbuk tuh
tuh yg rjin duk melepak kt kt citu je
kt umh nih,bosan sgt,xde pape yg blh mendatangkn keceriaan idup kt aku
cehh..cam kecewa ngn idup je kan??
hahahaha..
bukn pe,masing2 pon bual hal sendiri
yg ade bf tuh,.asyik kuar je,aku melepak umh je la sebgai penjaga umah yg setia

arini aku blk jalan sorang2 je,.ngn berbaju jubah itam ijau
kedek2 ngn penuh keayuan dan sopan santun(kan tgh pkai jubh kan)
aku p bank,.aku p cocok duit,.
then aku p speed mart,beli roti,beli megi
wt bekalan akhirat,..haahaha
then kedek2 la sorang2 ngn barang bru beli tuh kt tgn belah kiri
bahu belah kann galas beg wt p kolej ari2 yg ade perkataan beso COOL
memg cool la aku,.hihihi..
bile aku jalan sorang2 kn,.byk benda aku duk pkir
malaysia nih memg penuh keunikan
ngn pelbagai kaum,budaya,agama,wrna kulit
aku ade lalu dpn sekumpulan kanak2 laki
duk main ape enth,skali tgk cm melayu,2kali tgk mate semua sepet
then aku dengr dierg duk cakap dalm bhasa yg aku xpaham
mknenyer mereka bukn org melayu la
so,.tertipu lak,..kt kuala lumpur nih macam2 org blh jumpe
xmcm kt terengganu,yg aku nmpk semua melayu,n skit je bilangn org cine n india
alhamdulillah,bersyukur,aku dilahirkn di bumi bertuah Malaysia nih
cehhh..semangt patriotik plak aku yerk..
tp memg betol tau,.tuh la yg aku duk pikir time perjalann dri kolej,p bank,p kedai smpai la kt umh nih
bgus jgk la duk pikir sume nih,.dah xnk pk lg yg sedey2,yg melibatkn perasaan
blk umh sorang2 pon,.dah terbiase,..semua buat sendiri
aku duk kt cni memg terlalu berdikari
aku buat semua ngn usaha aku sendiri,aku x bergntung ngn sape2 pon
ade mslh aku handle sorang2,sedare berlambak kt cni
mak cek,pak din,pak mansur,pak wahab,pak man,mama ina
ngn sepupu aku lg berlmbk kt cni,tp lgsung aku ambik pot pon
tp tuh yg buruknyer aku
ade kt cni lme mne pon,ade mslh yg berat2 pon,aku tetp x jumpe dieorg
aku lebih suke wt hal sendiri
x bgus kan???tuh yg x berape nk mesra ngn dieorg


dalam pale otak aku nih dah xde pe nk pikir selain study aku
ape aku pk ari2 duk sakit otak nk siapkn keje law,ais,far n yg len2 la
pikir nk jwb kuiz,nk jwb test,nk final nnti
tuh je...dah xde nk pikir benda len da
bgus la cmni kan??dah xde nk sakit jiwa
lebih baek sakit otak dri sakit jiwa
sakit otak blh kite duk reht jap,bg fresh blk
klu sakit jiwa??ape ubtnyer??
solat dan doa


ermm..ape lg yerk??
haa,.smalam,..
rajin plak c doc kronik tuh kol aku
kejap2 kol
skali kol tuh lame jgk
siap video kol lg
tp memg sengal sgt,.hahahaaha
aku 3g ngn dia smbil berlapik ngn bantal
kirenyer aku tutup bhgian idung aku smpai bwh ngn bntal
aku malu la,..sebb tgh seksa kan,pkai bju yg tali halus tuh jah
yg habis blh nmpk semua gunung dan bukit
hahahahaaaa..sengal je
so,.ngn sopannyer,.hanyalah mataku yg molat2 berkedip2 kt skren 3g dia
ilang bosan aku smalm,smbil2 aku duk study,ade jgk yg berteman kn
terubt skit kekosongn dihati...cewahhhh...hhahaa
aku selesa sgt ngn dia,.mybe dia memg seorg yg mesra,.mnje
sebb dia bahasakn dia ngn aku 'abang'
aku xpernh pnggil org abg,tp ngn dia aku selesa cmtuh
klu dah dia abg,.aku bahasakn diri sebagai 'adik'
dialah abg kazen lolok aku..hahahaa..
yela...duk umh kt ganu tuh dekt je tau,kire berjiran la jgk,.lints jalan raya skit 
tuh plan nnti nk blk ganu,nk blk same2 ngn dia
kecik je dunia nih kan??
berjiran yg x pernh kenl lgsung,tp kt fesbuk la kami bertemu
berkenalan,dan mengeratkn silaturrahim
begitu juga centa,.centa aku dua2nyer dri fesbuk
aku pon x pasti,adakah perkenalan ngn suami aku pon dri fesbuk jgk????
jeng..jeng..jeng...xkot
dah xpercaye ngn hubugn di alam maya da

ermm..
bosan...bosan la wehh..
keje belambak,.tp saje mls nk buat
esok je la wt
elehh..esok nk buat???..aku ckp je,tp x tau lg buat ke x
hahaahaha
aku dah lme xupdate diari akukamo yg aku buat khusus suatu ketika tu
dah xde pe nk cite,dah xde pape nk luahkn
cm dah xnk bukak dah,nnti takot aku bce semua aku tulis tuh
takot aku sedey blk
xnk la aku,..dah buang mood semua tuh
enth ler,..simpn berdebu je la kt documen tuh
 folder yg bernama AKUKAMO DIARI n SY RINDU AWK
n ade jgk 1 folder yg aku ade tulis 1 puisi ke sajak ape enth
yg aku letak name SAYANG DAN CENTA YANG PERGI
ok la..mls da nk menulis,.dah xde pe yg best da..kak zura tuh dah on9
nk bergosip2 la mlm nih,wt ilang bosan
hihihih...
korang add la fb aku CENTA ZULAIKHA
ok,.mne la tau nnti kite blh menyengal same2 kt fesbuk
hhohohohohoh...
k
salam
muahhh3xxxxx....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...